30 Eylül 2008 Salı

Fernando Alonso bir çok olaya sahne olan Singapur Grand Prix'sini kazanarak podyumun en üst basamağına çıkmaya hak kazandı.

Yarışa Felipe Massa'nın pit stopta yaşadığı sorun damgasını vurarken Nico rosberg yarışı 2. sırada tamamladı. Lewis Hamilton ise finiş çizgisini 3. sırada geçerek Şampiyonluk yarışında büyük bir avantaj sağladı.

Yarışın son turlarında Kimi Raikkonen kaza yaparak 4 puandan olurken Timo Glock 4. ve Sebastian Vettel 5. olarak yarışı tamamladılar.

Yarışta puan alan diğer pilotlarlar ise Heidfeld - Coulthard ve Nakajima oldular. 6 pilotun yarış dışı kaldığı yarışta Kimi Raikkonen 14. turda elde ettiği 1:45.599'luk derecesi ile en hızlı turun sahibi oldu.

Bu yarışın ardından Hamilton 7 puan farkla Şampiyonadaki liderliğini 84 puanla sürdürürken Massa 77 puanda kaldı. Kubica ve Raikkonen'de puan lamayınca Singapur'dan en avantajlı ayrılan isim Lewis Hamilton oldu.

YARIŞ RAPORU

Işıklar altındaki ilk Formula1 yarışının startı için artık tüm hazırlıklar tamamlanmıştı. Sıralama turlarının ilk bölümünde kaza yaparak son sıraya düşen Giancarlo Fisichella’nın dışında tüm araçlar grideki yerlerini aldılar. Bunun dışında gride Heidfeld’in aldığı ceza dışında bir değişiklik olmadı. Alman pilot sıralama turlarında Rubens Barrichello’yu engellediği gerekçesi ile ceza almıştı.

Yarış öncesinde ışıklar altındaki grid gerçekten güzel görüntülere sahne oldu. Kimi Raikkonen’in yanında eski Şampiyonlardan Mika Hakkinen’i gördük. Bunun dışında bir çok ünlü hafta sonu boyunca pistte göründüler.

Artık heyecanla beklenen yarışın formasyon turu için her şey hazırdı. Formasyon turu sorunsuz bir şekilde başladı. Pilotlar spotlar altındaki pistte hazırlık turlarına başladılar. Fernando Alonso’nun yumuşak lastiklerle yarışa başlayacağı dikkatleri çekti. İspanyol sürücü sıralamalarda sorun yaşamış ve gerilere düşmüştü.

Hazırlık turunun tamamlanmasının ardından pilotlar start öncesinde ceplerine yerleşmeye başladılar. Yeşil ışıkların yanması ise pilotlar gaza bastılar. İlk viraj sorunsuz şekilde dönüldü. Pole pozisyonundaki Felipe Massa problemsiz şekilde yerini koruyarak ilk virajı geçti. Arka kısımda Heikki Kovalainen Timo Glock ve Sebastian Vettel’e geçildi. McLaren Mercedes pilotu aynı tur içerisinde Glock’a atak yaptı ancak bir sonraki virajda Toyota pilotuna tekrar geçildi. Kovalainen’in geriye düşmesinin nedeni Kubica’ya atak yapmaya çalışırken yaşanan temastı. McLaren Mercedes pilotu bu temasın ardından iki sıra kaybetmiş oldu.

Çok merak edilen Sinagpur Grand Prix’si startı problemsiz bir şekilde başladı. İlk turu Massa 1.2 saniye farkla Hamilton’un önünde döndü. Raikkonen ve Kubica da bu ikiliyi takip etti. Toro Rosso’dan Sebastian Vettel de ilk turu 5. sırada döndü.

2. tur geçilirken Massa ile 3. sıradaki Raikkonen arasındaki fark 6.2 saniyeye kadar çıktı. Arka tarafta ise Toyota pilotu Jarno Trulli yavaş turları nedeniyle büyük bir grubu arkasında tutuyordu. Trulli’nin arkasındaki Rosberg İtalyan pilota atağını yaptı ve geçti ancak Trulli hemen ardından pist dışına kayan Rosberg’den yerini geri aldı.

6. turda Rosberg Trulli’yi bu sefer geçmeyi başardı. Trulli’nin arkasındaki grup bu 6 turda 8. sıradkai Heidfeld’in 15 saniye gerisine düştü. Şimdi Trulli’nin arkasında Nakajima – Alonso ile başlayan grup vardı.

İtalya Grand Prix’sini kazanarak Formula1 tarihine geçen Sebastian Vettel 5. sırada yarışı sürdürüyordu. Vettel 8. tur sonunda Massa’nın 18. 9 saniye arkasında yarışa devam ediyordu. Bu arada Trulli sıra kaybetmeye devam ediyordu. İtalyan pilot Nakajima ve Alonso’ya geçildikten sonra bu sefer Webber’in baskısına maruz kaldı.

9. turda 3. sıradaki Kimi Raikkonen en hızlı turu atarak ön tarafa yaklaşmaya başladı. Son turda fark 0.5 saniye azaldı. 7.4. 101. tur geçildiğinde Raikkonen önündeki Hamilton ile arasındak farkı iyice kapatmaya başladı. Her sektörde Finlandiyalı pilot arayı 0.100-0.200 saniye eritiyordu. Massa ise ön tarafta 4 saniye farkla yarışı lider olarak sürdürüyordu.

Yarışta pite giren ilk sürücü Fernando Alonso oldu. 9.6 saniye pitte kalan İspoanyol sürücü sert lastiklere geçerek piste döndü. 13. turda Felipe Massa 1:45.757’lik derecesi ile en hızlı tur derecesini eline geçirdi.

Bu arada 1. sıradaki Massa ile 4. sıradaki Kubica arasında 18 saniyelik bir fark oluştu.

14. turda Nelson Piquet Jr. büyük bir kaza geçirdi. 9. viraj çıkışında bariyerlere çarpan Piquet’in aracvının sağ tarafı parçalandı. Brezilyalı pilot aracından kendi imkanları ile inmeyi başarırken güvenlik ve sağlık aracı piste girdi. Güvenlik aracı periyodunda trafik düzenli hale getrilmeye çalışılırken Honda’dan Rubens Barrichello’nun pistin ortasında durduğunu gördük.

16. turda Robert Kubica güvenlik aracı pistteyken pit alanına girdi. Barrichello’nun aracı ise hakemler tarafından güvenli bir yere çekildi. Kubica’nın pit stopundan sonra bilgi ekranına pit yolunun açıldığı bilgisi düştü. Bu bilgi gelmeden önce Kubica ve Rosberg pit stoplarını yapmışlardı.

Pit yolunun açılması ile birlikte ortalık karıştı. Felipe Massa pitten çıkarken benzin hortumunuda yanında götürdü. Massa’nın aracına takılı kalan hortum Brezilyalının hareket etmesi ile birlikte koptu. Massa pit sonuna kadar hortumla hareket ettikten sonra durdu. Daha sonra aracın yanına gelen mekanikerler hortumu çıkartarak Massa’nın piste dönmesini sağladılar. Bu olay yarışın gidişatını tamamiyle değiştirdi.

18. tur içerisinde güvenlik aracı pit alanına geri döndü. Yarışın yeni lideri Rosberg ve ikinci sırada Trulli vardı. Trulli ve Fisichella henüz pite girmeyen pilotlardan ikisiydi. Güvenlik aracı sonrasında ilk 10 şu şekilde oluştu. Rosberg – Trulli – Fisichella – Kubica – Alonso – Webber – Coulthard – Hamilton – Vettel – Glock.

Raikkonen ise 16. sırada gözüküyordu. Pit alanında Massa’yı bekleyen Raikkonen yaşanan olaydan sonra oldukça zaman kaybederek gerilere düştü. Rosberg aradaki farkı açmaya başlarken 3. sıradaki Fsichella 1:50’lik dereceleri ile arkasındaki grubu tutmaya devam ediyordu. 22. turda Rosberg ile ikinci Trulli arasındaki fark 7 saniyeye çıkarken 3. sıradaki Fsichella liderin 10 saniye gerisine düştü. Bu fark sadece 3 turda oluştu.

Bu tur içerisinde Felipe Massa’nın aracı ile ilgili inceleme başlatıldığı bilgisi geldi. Bu bilginin ardından lider Rosberg ve Kubica ile ilgili de bir inceleme başlatıldı. İlk ceza Massa’ya geldi. Cezanın nedeni olarak pit alanından tehlikeli bir şekilde çıkmasıydı. Massa’ya pitten geçme cezası verildi. Brezilyalı pilot piste son sırada geri döndü. Rosberg ve Kubica’ya da aynı ceza verildi.

Kubica cezanın ardından piste son sırada döndü. İyi bir yerde yarışı sürdüren Webber pist dışıuna taşınca 4 pilota birden geçildi. 28 turda Rosberg de cezası için pit alanına girince yarışın yeni lideri Toyota’dan Jarno Trulli oldu. Favori pilotlar arasında 28. turda sadece Hamilton puan lacak pozisyondaydı.

Fisichella’nında pit alanına girmesi ile yarışın gerçek sıralaması biraz da olsa ortaya çıktı. Trulli lider Alonso 11.9 saniye farkla ikinci ve Rosberg 15 saniye farkla 3. sıradaydı. Yarışta pit stop yapmayan tek pilot lider Jarno Trulli idi.

31. turda yarışı 15. sırada sürdüren Felipe Massa Kubica’ya geçildikten sonra bir kez daha pit alanına yöneldi. Bu Massa’nın yarışta planlanmış son pit stopuydu. Yarışın lideri Trulli tek pit stopu için 33. turda pit alanına girdi. Trulli uzun süren pit stopunun ardından yarışa Nakajima’nın ardından 8. sırada döndü.

Renault pilotu Fernando Alonso uzun süre sonra bir yarışta lider duruma yükseldi. İspanyol pilot Rosberg’in 5.6 saniye önünde yarışın yeni lideri oldu. 35. tur geçildiğinde 3. sırada Coulthard ve onu takip eden Hamilton yarışın ilk 4. sırasını oluşturdular. Alonso devam eden 2 turda farkı 1,5 saniye daha arttırdı.

Arka tarafta ise Raikkonen Trulli’yi Hamilton ise Coulthard’ı zorlamaya devam ediyordu. Massa ise yarışı son sırada sürdürüyordu. 38. turda Raikkonen Trulli’ye atağını yaptı ve 9. sıraya yükseldi.

Bitime 21 tur kala yarışın ikincisi Rosberg son kez pit alanına girdi. Williams pilotu Heidfeld’in arkasında 7. sırada piste geri döndü. Yarışı kazanmak için büyük bir şans elde eden Fernando Alonso yarıştaki son pit stopu için pit alanına 41. turda girdi. 7.6 saniye pit alanında kalan İspanyol sürücü yarışa David Coulthard’ın önünde lider olarak piste dönmeyi başardı.

Aynı tur içerisinde Hamilton yaklaşık 18 tur sonra David Coulthard’ı geçmeyi başardı. Şimdi Hamilton yarışın ikincisi ve David Coulthard da 3.’sü durumundaydı. İlk 3’ü Timo Glock takip ederken Hamilton ve Coulthard aynı anda pit alanına girdiler. Hamilton sorunsuz piste dönerken Coulthard’ın benzin hortumu sıkıştı ve 3 saniye kaybetti. Hamilton piste 9. sırada geri döndü.

45. turda 2. pit stoplarıun bir çoğu tammalandı. Yarıştaki son durum Alonso – Glock – Rosberg – Raikkonen – Hamilton şeklindeydi. Alonso bu durumda yarışın başından bu yana 14 sıra yükselmiş oldu. Nico Rosberg de bir kez ceza almasına rağmen yarışı ikinci sırada sürdürüyordu. Alonso ve Rosberg arasındaki fark bitime 15 tur kala 15 saniye civarındaydı. Rosberg’i bu turda Raikkonen 3. olarak takip ediyordu ancak Finlandiyalı pilot sadece 1 kez pit alanına uğramıştı. Eğer Raikkonen bir kez daha pite girersen 9. sıraya kadar gerileyecekti.

Bitime 11 tur kala Raikkonen pit alanına girdi ve 5. sırada piste döndü. Bu arada Adrian Sutil kaza yaptı ve güvenlik aracı bir kez daha piste girdi Kazaya Felipe Massa’nın 18. virajda duvara hafifçe çarpması oldu. Arkadan gelen Sutil kontrolü kaybedince daha şiddetli şekilde duvara çarptı ve güvenlik aracının piste girmesine neden oldu.. Şimdi yarışta işler bir kez daha karıştı. Alonso’nun 18 saniyelik farkı böylelikle erimiş oldu.

Yarışın bitimine 9 tur kala güvenlik aracı pit alanına girdi ve yarış yeniden başladı. Alonso start düzlüğünde iyi bir momentumla ilerlerken ilk virajda hemen farkı açtı. Arka tarafta ise Rosberg ve Hamilton birbirlerine çok yakındılar. Bu ikiliyi ise Glock ve Raikkonen takip ediyorlardı. İkinci tur sonunda Alonso Rosberg ile arasındaki farkı bir anda 3.7 saniyeye yükseltti. İspanyol sürücü harika bir yarış çıkartıyordu.

Bu son turlarda Alonso sert arkasındaki Rosberg ve Hamilton ise yumuşak lastikleri kullanıyordu. Sıralama ve antrenman turlarında sert lastiklerin daha hızlı olduğuna şahit olmuştuk.

Bitime 4 tur kala Kimi Raikkonen inanılmaz bir hata ile duvara çarparak yarış dışı kaldı. Yarışı 5. sırada sürdüren Raikkonen 10. viraj kombinasyonunda bordürden fırlayarak duvara çarptı ve yarış dışı kaldı. Raikkonen böylelikle zaten azalmış ılan Şampiyonluk şansını iyiden iyiye bitirmiş oldu. Şimdi yarışı Alonso lider Rosberg ikinci ve Hamilton 3. durumda Glock 4 ve Vettel de 5. sırada sürdürüyorlardı.

Yarışın geri kalan bölümünde herhangi bir olay yaşanmayınca Alonso zafere ulaştı. Yarışı Rosberg 2. Hamilton ise 3. sırada tamamladı.

0 yorum:

page counter