21 Mayıs 2008 Çarşamba

Hamilton Zafer Umut Ediyor

McLaren'den Lewis Hamilton, hafta sonu yapılacak olan Monako yarışında "rüya" gibi bir zafer elde edebilmek için elinden geleni yapacağını söyledi.

Hamilton: "Kazanılacak yarış bu ve daima kazanmayı istediğim yarışlardan biri"

"Burada kazanmak bir rüya olacaktır, özellikle benim için. Bu yüzden bunu bu hafta sonu gerçekleştirebilemk için çok sıkı bir şekilde zorluyorum"

"Puanlar almanız gerekir, kilit nokta bu. Benim için bu hafta sonu, mümkün olduğunca çok puan alma meselesi ve takım olarak kollektif bir şekilde, birlikte mümkün olduğunca çok puan toplamak istiyoruz"

"Ama benim adıma, yarışı kazanmak istiyorum. Şampiyonluk mücadelesini kazanmamız için hayati bir mesele olarak görmesem de bize yardım edecektir."

Hamilton, McLaren'in pilotlarını birbirine karşı mücadele etmemelerini söyledikleri ve bu yüzden tartışmaların meydana geldiği Formula 1 kariyerindeki ilk Monte Carlo yarışında ikinci sırayı almıştı.

İngiliz pilot geriye bakarak, geçen seneki yarışta takımın doğru olanı yaptığını söyledi.

Hamilton: "Birinin arkasında olunca çok şey öğreniyorsunuz. Ama bakıp da 'Formula 1'deyim ve bu benim ilk Monaco yarışım' demeliydim. Kazanmıyorsam da ikinciyim, podyumdayım"

"Bu yüzden bununla mutlu olmam gerekiyordu. Sanırım herkes bununla mutlu olurdu. Aracı pistte nasıl tutmam gerektiğini öğrendim ve yarış içinde de gelişirsiniz"

"Pistler ilgili daima daha fazlasını öğrenirsiniz. Bu yüzden buraya gelirken daha iyi bir konumda olmayı umuyorum"

"Podyumda olduğum için mutluydum. Harika bir bitirişti. Takım adına harikaydı. O zamanda kazanmak istemiştim. Çünkü ortadaki en özel pistlerden biri"

"Geriye bakarak, herhangi bir pişmanlığım yok ve takım doğru şeyi yaptı"

Hamilton, bu cadde pistinin McLaren'e uygun olduğu inanışı ve son yarış Türkiye'deki performansı ile Manako'ya favorilerden biri olarak geldi.

İngiliz pilot, İstanbul'daki sonucun takım adına bir ateşleme yarattığını kabul etti.

Hamilton: "Büyük bir farklılık yarattı. Sıralamalara giderken bana 3 pit yapacaksın dendi ve oradan bir galibiyet çıkarmak pek mümkün değildi. Sıralamalara gittiğinizde 'tamam, bu tur benim yarışı kazanmama yardım edecek' diye düşünürsünüz"

"Ve size o yarışı büyük olasılıkla kazanamayacağınız söylendiğinde, 'o zaman bu lanet olası yerde ne için varım' dersiniz"

"Ama 4. olarak bitirme ihtimali ile çıkmak, sonrasında zorlamak zorlamak, zorlamak... Takım da inanılmaz bir iş çıkardı. Ardından ikincilik geldi, kazanmış hissi verdi"

"Bütün takım adına çok tatmin ediciydi"

Hamilton ayrıca, McLaren'in geçen seneki yarışta egemen olmasına rağmen Ferrari'nin daha rekabetçi olacağını dile getirdi.

Hamilton: "Yavaş, dar pitlerde geçen sene onlardan daha hızlıydık. Bu sene muhtemelen daha yakın olacak"

0 yorum:

page counter