Türkiye GP'sinde Super Aguri yok
Super Aguri F1 Takımı, gerekli finansal desteği sağlayamadığı için Türkiye GP'si öncesinde Formula 1'den çekildiğini açıkladı.
Son 2 sezondur 11 takım ve 22 pilotla geçen Formula 1 Dünya Şampiyonası, 11 Mayıs'ta yapılacak Türkiye GP'si ile başlamak üzere, tekrar 10 takıma düşmüş olacak. Bugün yapılan resmi açıklama ile Formula 1'den "derhal geçerli olmak üzere" çekilen Super Aguri F1 Takımı, "Yüzde 100 Japon" takımı olmak amacıyla ve Honda'nın büyük desteğiyle 2006 sezonunda Formula 1'e girmişti. Şampiyonadaki ilk puanlarını 2007'de kazanan Super Aguri, geçen sezon boyunca Honda'yı da sık sık zorlamış, hatta geride bıraktığı yarışlar dahi olmuş ve sezonu Honda'nın 2 puan gerisinde 4 puanla 9. sırada tamamlamıştı.
Bugün Tokyo'da yaptığı basın toplantısında, "çok zor" olarak nitelendirdiği karar konusunda görüş belirten Takım Patronu Aguri Suzuki; "Yaşamımın en büyük hayali olan Formula 1 takım sahipliğine doğru ilk adımı heyecan içinde atarken, FIA'ya 2005 Kasım ayında başvurmuştum. Geride kalan 2 yıl ve 4 ay boyunca Super Aguri F1 Takımı olarak şampiyonada yer aldık. Ancak, çok büyük bir üzüntüyle belirtmek isterim ki, şu an itibariyle Formula 1'den çekildiğimiz gibi, tüm yarış aktivitelerimizi de sonlandırmış bulunuyoruz. Bu konuda FIA ve gerekli yerlere bildirimde bulunduk" dedi.
Super Aguri'nin maddi sorunlarının nedeni SS United
Alman Weigl Group ile maddi işbirliği Honda tarafından kabul edilmeyen ve bu sabah Tokyo'da spordan resmi olarak çekildiğini açıklayan Super Aguri F1 Takımı Patronu Aguri Suzuki, geçen yıl ortasından itibaren yaşamaya başladıkları maddi sıkıntının sezon sonunda çok ciddi bir boyuta çıktığını söyledi. Ancak asıl büyük sorunun, takımın ana sponsoru olan Japon petrol ve gaz şirketi SS United firmasının geçen yıl sponsorluk kontratına uymaması sonucu geldiğini ve takımı çok büyük taahhütlerini yerine getiremez halde bıraktığını kaydetti. Aguri Suzuki açıklamasında; "Birçok ensesi kalın ve maddi açıdan rahat takımın yanında başarıyla Formula 1'de yer aldık. Ama maalesef, verdiği sözlerden beklenmedik bir şekilde dönen ana sponsorumuz SS United Oil & Gas Co, aramızdaki kontratı da hiçe sayarak bizi içinden çıkamayacağımız duruma getirdi. Tabii FIA kuralları gereği önümüzdeki yıl uygulanacak olan müşteri şasisi konusu da dolaylı bir etken oldu diyebilirim. Ancak bugüne gelmemizin asıl sorumlusu SS United firmasıdır" dedi.
0 yorum:
Yorum Gönder