12 Mayıs 2008 Pazartesi

Kovalainen, Türkiye'yi Unutmak İstiyor

Heikki Kovalainen, Türkiye'deki yarışta açılış turunda lastiğinin patlamamş olması durumunda zafere ulaşıp ulaşamayacağını düşünmekle zaman haracamayacağını blirtti.

McLaren pilotunun sol arka lastiği, ilk virajda Kimi Raikkonen ile temas yaşadığı zaman kesildi ve takımının da ifade ettiği gibi ilk yarış galibiyetini alma fırsatı varken bundan mahrum kaldı.

Ama bu hayal kırıklığına ve 'neler olabilirdi' konuşmalarına rağmen Kovalainen, geleceğe odaklanmanın ve şampiyonluk mücadelesine kendini geri dönmenin daha önemli olduğunu belirtti.

Kovalainen: "Planladığım yarış bu değildi ama ne yapabilirim? Arka solumdaki sorun benim yarışıma mâl oldu ama bu konuda bir şey yapamayız. Önümüze bakmalıyız"

Kovalainen'in Türkiye'de lastiğinin patlaması ve İspanya'daki kazası, kendisinin şampiyonluk mücadelesinden uzaklaşmasına neden oldu.

Bununla birlikte Fin pilot, güvenin yüksek olduğunu ve şampiyona mücadelesini henüz kaybetmediğini söyledi.

Kovalanen: "Tam şu anda, şampyonluğu düşünmüyorum. Yarış yarış odaklanıyorum ve performansımı geliştirmeye çalışıyorum. Ne yapabilirim? İlk bir kaç yarışta makul puanlar aldım, tek sorunsuz yarışımın Malezya'da olmasına rağmen."

"Diğerlerinde, hafta sonunda bazı noktalarda sorunlar yaşadım. Umuyorum ki işler tersine döner ve biraz daha fazla şansla puanlar kazanabilirim." dedi.

Kovalainen ayrıca yenilenmiş araç ile setup yaparken artık daha rahat olduğunu ve araca güvendiğini söyledi.

Kovalainen "Aracın potansiyel olarak daha hızlı olduğunu hissediyorum. Tüm hafta sonu mutluydum."

"En rekabetçi hafta sonumdu. Oldukça iyiydi ve umarım böyle devam eder." dedi.

Kovalainen ilk viraj kazasında Raikkonen'e suç atmaktan da kaçındı.

"Ben kirli taraftaydım ve mükemmel bir start olmadı ancak çok kötü de değildi."

"Oldukça iyi düzelttim ancak daha sonra Kimi 1. virajda bana dokundu ama onu hissetmedim."

"Güvenlik aracı çıkana kadar sol arka lastiğimin patladığını bile bilmiyordum. Lastiğin basınç kaybettiği bana söylendi. Burada bunun olması kötüydü."

0 yorum:

page counter