25 Mayıs 2008 Pazar

Hamilton:Monako kariyerimin en önemli zaferlerinden

Lewis Hamilton, Monako Grand Prix zaferinin, hayatının geri kalanında, kariyerinin en önemli olayları arasında olacağını söyledi.
Olaylı yarışta zafere uzanarak, şampiyona liderliğine yükselen 23 yaşındaki İngiliz sürücü yarışta, Monte Carlo'da 6 kez podyumun tepesine çıkan kahramanı Ayrton Senna'yı düşündüğünü söyledi.

Hamilton, "Bu zafer, kariyerimin en önemli olaylarından biri olacak. Evet bunun hayatımın geri kalanı için çok önemli olacağından eminim" diye konuştu.

Yarış sonunda büyük mutluluk yaşayan Hamilton, "Son birkaç turda burada kazanan Ayrton'u düşündüm. Burada kazanmak inanılmaz bir duygu. Burada ve İngiltere'de olan t&uu ml;m takım üyelerine çok büyük teşekkürler, ayrıca aileme ve arkadaşlarıma da teşekkür ediyorum" dedi.

Yarışın başında arka lastiğinin patlaması nedeniyle zorunlu olarak pite giren ve mücadeleye dördüncü sırada dönen McLaren pilotu, "İyi bir start alma imkanım oldu. Yarışın başında kendimi gayet iyi hissediyordum, araç da iyiydi. Felipe'yle rekabet edebileciğimi biliyordum. Fakat yağmur nedeniyle pek birşey gözükmüyordu, o yüzden ikinci sırada kaldım. Yağmur yağmaya başlayınca öndeki araçtan gelen sular nedeniyle Tabac'a kadar artık önümü göremez hale geldim" dedi.

Hamilton, "Bu arada Felipe'ye iyice yaklaştığımda oversteer problemi yaşadım ve bariyerlere çarptım. Aslında sadece temas ettim, fakat lastik patladı. Takıma durumu bildirdim, onlar da mümkün olan en kısa sürede hazırlıkları yapıp, muhteşem bir iş çıkardılar" diye konuştu.

Güvenlik aracı periyodunda rakipleriyle arasındaki boşluğun ortadan kalktığına değinen Hamilton, Monako'da olduğu gibi hava şartları değişken olduğunda pistte kalmanın önemli olduğuna değinerek, "Tabii bunu gerçekleştirmek kolay değil, Bereketki stratejiyi değiştirdik, bu da bana büyük avantaj getirdi" dedi.

0 yorum:

page counter