19 Mayıs 2008 Pazartesi

Monaco'da Çok Fazla Kaza Olabilir

Honda Racing Takım Patronu Ross Brawn, bu sene çekiş kontrol sisteminin olmamasının Monaco GP'yi her zamandan daha fazla olaylı yapabileceğini söyledi.

Bu sene standart ECU'ya geçiş ile çekiş kontrol ve motor freni gibi sürücü yardımları araçtan kaldırıldı.

Şu ana kadar pek farklılık yaşanmasada yarışlarda, Brawn yol tutuşunun düşük olduğu Monaco gibi pistlerde sürücü yardımlarının eksikliğinin hissedilebileceğini söyledi.

Brawn "Pilotların çekiş kontrol olmamasına çabuk alıştığını görüyorum ancak Türkiye bu bakımdan olayların yaşandığı ilk yarış oldu."

"Burada bazı spinler gördük ve çekiş kontrol olsaydı onları da engellerdi. Çekiş kontrol araçların spin öncesi o noktaya gelmesini engelliyor. Eğer bunlar Monaco'da yaşanırsa büyük sorun olur."

"Ancak bunları dememe rağmen çekiş kontrol varken kazaların çok azaldığını hatırlamıyorum ve belkide çekiş kontrol olmayınca da artış göstermez." dedi.

Kendi pilotlarının çekiş kontrol olmamasına tamamen adapte olduğunu düşünen Brawn, Monaco'da motor freni olmamasının fren noktalarını çok aldatıcı yapacağını düşünüyor.

Brawn "Tur zamanı bakımından burada motor freni çekiş kontrol kadar önemliydi. Monaco kesinlikle bunlar için daha hassas olmanız gereken bir pist."

"Daha önceden sahip olduğumuz dinamik motor fren sistemi oldukça kullanışlıydı ve bu da yarışta bir faktör olacak." dedi.

0 yorum:

page counter