11 Mayıs 2008 Pazar

İstanbul Park Pisti'nde bu sezonki 5. yarışın ardından Ferrari'den Kimi Raikkon zirvede.

İstanbul Park'ta 3. olan Kimi Raikkonen, puanını 35'e çıkarıp ilk sıradaki yerini korurken, İstanbul öncesi 4. sırada bulunan Brezilyalı Massa, aldığı birincilikle 28 puana ulaşıp 2. sıraya yükseldi. Vodafone McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton da 28 puanla 3. sırada yer aldı.

Takımlar sıralamasında Massa ve Raikkonen ile İstanbul'da birincilik ve üçüncülük elde eden Ferrari, BMW Sauber ile 12 olan puan farkını 19 puana çıkardı.

Ferrari, takımlar sıralamasında 63 puanla lider durumda bulunurken, BMW Sauber'in de 44 puanı bulunuyor.

İstanbul Park Pisti'nde kariyerinin ilklerine imza atan Ferrari'nin Brazilyalı pilotu Felipe Massa, Türkiye Grand Prix'sindeki başarılı performansını sürdürüp 3. kez üst üste birincilik kürsüsüne çıkmayı başardı.

Daha önce 2006 yılında kariyerinin ilk birinciliğini İstanbul'da yaşayan Brezilyalı pilot, geçen yıl da İstanbul'un en iyi pilotu olmuştu. Massa, bugün aldığı birincilikle böylece İstanbul'da "hat trick" yapmış oldu.

Yarış sonrası düzenlenen basın toplantısında konuşan Felipe Massa, McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton'un kendisini oldukça zorladığını kaydederek, "Bu baskısı yarış boyunca devam etti. Oldukça hızlıydı ve beni geçti de. Ama ben kazanma fırsatım olduğunu düşünüyordum. Üç pit stop stratejisi iyimser bir strateji oldu onun için. Zor oldu ama başardım. Üçüncü kez Türkiye'de muhteşem bir yarış kazandım. Artık burada bir Türk pasaportu alacağımı düşünüyorum" şeklinde konuştu.

Yarışı ikinci sırada tamamlayan McLaren Mercedes ekibinin İngiliz pilotu Lewis Hamilton, zorlu bir yarış geçirdiklerini anlattı. Hamilton, yaşadığı rekabete değinerek, "Stratejimiz hayal kırıklığı yarattı. Daha fazla yakıtım olması nedeniyle sıralamada Kimi Raikkonen önüme geçti. Lastik seçimimin ise doğru olduğunu düşünüyorum. Orta sektörde zaman kazandım. Ferrarileri zorlamanın güç olacağını biliyorduk. Arabamın ayarları da çok iyiydi. Sert lastiklerle Massa'ya yetişebildim ve geçebildim de. Çok zor oldu. Sonuçtan dolayı mutluyum" şeklinde konuştu.

İstanbul Park'ta bugüne kadar "Pole pozisyonu" elde eden pilotlar, yarışı da kazanırken, bu gelenek bu yıl da sürdü.

Yarışa ilk sırada başlayan Massa, son 2 yılda olduğu gibi yarışı da ilk sırada tamamladı. Daha önce 2005'te Kimi Raikkonen, 2006 ve 2007'de de Massa, yarışa "Pole pozisyon"da başlamış ve birinci olmuşlardı.

Formula 1 Türkiye Grand Prix'sinde liderlik özellikle pit stop sonrası sürekli el değiştirdi.

Vodafone McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, yarışa "pole pozisyonda" başlayan Ferrari pilotu Felipe Massa'yı 24. turda geçmeyi başardı.

Hamilton, 24. turda 12. virajda Massa'yı sıkıştırıp liderliği ele geçirdi. İngiliz pilot, 33. turda 2. kez pit stop alanına girince liderlik yeniden Massa'nın eline geçti ve Hamilton 3. sıraya geriledi.

Massa, 41. turda 2. kez pit stop yaparken, yarışa Raikkonen ve Hamilton'ın arkasında 3. sırada döndü.

Raikkonen de 44. turda pit stop yapınca Hamilton yeniden liderliği ele geçirdi ve Massa da ikinci sıraya yerleşti.

Yarışta 3 pit stop stratejisi uygulayan Hamilton, 45. turda 3. kez pite girince liderlik Massa'nın oldu. İngiliz pilot, pitten Raikkonen'in önünde dönüp 2. sırada yarışa devam etti. Yarış ta Massa'nın birinciliği, Hamilton'un ikinciliği ile sona erdi.

Vodafone McLaren Mercedes'in İngiliz pilotu Lewis Hamilton, Formula 1'de İstanbul'da ilk kez podyuma çıktı.

Yarışı ikinci sırada tamamlayan Hamilton, geçen yıl İstanbul'daki yarışı 5. sırada tamamlamıştı.

Bu arada İstanbul'da daha önce yapılan 3 yarışta da podyum gören Renault pilotu Fernando Alonso ise bu kez 6. olabildi.

Formula 1 Türkiye Grand Prix'si daha ilk turda kazayla başladı.

Startın ardından 1. virajda Force India takımının İtalyan pilotu, Williams takımının Japon pilotu Kazuki Nakajima'ya arkadan çarptı. Pist dışına çıkan ve aracı hasar alan Fisichella yarışa devam edemedi. Nakajima ise pite kadar gitti ama o da yarışa veda etmek zorunda kaldı.

Bu kaza nedeniyle daha 1. turda güvenlik aracı piste çıktı. 1 turun ardından Fisichella'nın aracı pist dışına çıkarılınca, güvenlik aracı pistten çıktı ve yarış devam etti.

Bu arada, Toro Rosso'nun Fransız pilotu Sebastien Bourdais de 26. turda 12. virajda pistten çıkıp yarışa devam edemedi.

Yarışa 2. sırada başlayan Vodafone McLaren takımı pilotu Heikki Kovalainen, daha ilk turda lastiklerinde yaşadığı problem nedeniyle pite girdi.

Fin pilot, lastiklerini değiştirdikten sonra yarışa devam etti ama gerilerde kaldı. Kovalainen yarışı 12. sırada bitirdi.

Yarışta ilk normal pit stop 16. turda Renault pilotu Fernando Alonso'dan geldi. Daha sonra McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton pit stop yaparken, lider Felipe Massa ise 19. turda pit stop yaptı. Bu sırada liderlik 1 tur takım arkadaşı Kimi Raikkonen'de kaldı. Raikkonen de 21. turda benzin alıp, lastiklerini değiştirdi.

Honda'nın Brezilyalı pilotu Rubens Barrichello, Türkiye Grand Prix'sinde 257. grand prix yarışına çıkarak yeni rekorun sahibi oldu.

Brezilyalı pilot, 14. olduğu bu yarışla en çok grand prix yarışına çıkan pilot unvanını eline geçirirken, eski rekor 256 yarışla Riccardo Patrese'ye aitti.

0 yorum:

page counter